INNOVATIVE
PROJECTS

SOCIAL PROGRAMS

Fundación Metropolitana, committed to its vision of improving the living conditions of historically vulnerable groups, develops activities in order to benefit these groups through educational projects and technical-professional training for greater equality. Moreover, it promotes the development and social inclusion of citizens through donation programs that meet diverse needs.

RED METROPOLITANA:

Red Metropolitana de Participación Ciudadana is a citizen platform that aims to increase the interest of citizens, communities and organizations in our country on the right of citizen participation. Our goal as a Network is to raise awareness about participation and inclusion so that everyone can develop a social voice that allows them to express their opinion, access the sphere of decision-making and build our social reality within the framework of participatory democracy.

Our Network also promotes the linking of university students for the exercise of social rights and their contribution to the community.

PROJECT: “SUSTAINABLE FARM”

“Our vision is to become one of the main social meeting points in the province where self-sustainability is the main attraction. We want people to get in touch with nature, and in that way they feel it as their first home.”

“Our mission is to heal society and environment engaged with the environment wellness and a responsible and personalized tourism development.”

Programa de Educación y Cultura Digital – PEC

Este proyecto desarrolla un Programa de Educación y Cultura Digital – PEC, en aras de potenciar el conocimiento masivo acerca de diversas materias y procesos dentro de la educación superior y sus cursos de posgrado. La iniciativa deviene un espacio de intercambio y flujo de conocimientos científicos; académicos; temas de educación continua y preparación empresarial.

El Programa de Educación y Cultura Digital –PEC resulta en un centro de capacitación virtual donde la interactividad (uso de audios, videos, chat, etc.) fomentará las capacidades a través del mundo digital y permitirá una preparación integral con la utilización de Microlearning.

Se Valida aprendizajes de contenidos fragmentados que son parte integrante de una asignatura o una competencia y entrega un certificado de conocimientos cuyos resultados serán reconocidos como créditos dentro del sistema educativo (Certificación educativa UMET).

CONVOCATORIA DUAL

La carrera en Ing. en Sistemas en la Modalidad Dual está dirigida a Trabajadores, Ejecutivos y Técnicos de la Empresas TELCONET y sus aliados, partners, etc. La malla curricular cuenta con 51 asignaturas. Estas asignaturas se han clasificado como:

TEÓRICAS. – Son asignaturas de corte básico de la profesión, que pueden abordarse mediante la modalidad virtual y mediante plataforma LMS.

PRÁCTICA LABORAL. – Son asignaturas de corte profesional, de prácticas, y de titulación, las cuales se abordarán mediante la modalidad DUAL en el trabajo, que se desarrollan en la Empresa Telconet.

Independientemente, los estudiantes pueden obtener un grupo de Certificaciones Teóricas Virtuales, relacionadas con asignaturas teóricas de la carrera.

Educación para todos

La Fundación Metropolitana desde su creación en el año 2004, ha incentivado a miles de jóvenes ecuatorianos a la consecución de un título universitario a través del otorgamiento de becas estudiantiles que permitan a personas de bajos recursos y de grupos históricamente vulnerables a conseguir su profesionalización.

Hoy en día, la Fundación Metropolitana promueve dos programas de becas con el fin de brindar las mejores posibilidades educativas a la población:

1) Becas estudiantiles y ayudas económicas para el apoyo en la obtención de un título universitario

En conjunto con la Universidad Metropolitana del Ecuador, la Fundación Metropolitana brinda becas y ayudas económicas que promuevan la inclusión, acceso, permanencia y culminación de estudios en la educación superior a estudiantes que carezcan de los recursos necesarios, además de la promoción de políticas educativas inclusivas, sin discriminación de raza, género, etnia, discapacidad, orientación sexual, u otros.

2) Becas académicas para la educación continua y programas sociales

A través del Centro de Educación Continua de la Fundación Metropolitana, se promueven cursos, certificaciones, conferencias, programas educativos que tienen como fin la especialización, actualización de conocimientos y adquisición de habilidades profesionales que permitan a sus estudiantes mejorar su nivelacadémico, nivel de vida, inclusión social y desarrollo.

Changing Lives

Our project with the company ActivaMark, aims to develop 3D prosthesis to meet the needs of people with some level of physical disability.

Through the creation of prototypes in 3D images, a group of people is reached who for various reasons have an absence in their body parts, thus changing the lives of thousands of people affected by this type of problem, which in many cases represents a hindrance for social inclusion.

Also, we promote Educational Innovation through the digitization of academic processes, with an accompaniment in the training of faculty on these technologies, in addition to the technological support that is provided to the different pedagogical projects in which it intervenes.

Breaking frontiers

Fundación Metropolitana, through its sign language learning awareness and training project, seeks to increase the knowledge of citizens and professionals in the area of Education, Health and Justice for the social inclusion of people with hearing impairment.

When we think of inclusion, we think of unity; to know and understand that social diversity will lead us to be better people, citizens, teachers, colleagues, and professionals.

Through this project, we seek to promote inclusive language practices aimed at all types of individuals who require special knowledge for the correct care of these practices, and who, for various reasons, do not know or do not have the necessary resources.